گرین وال یا دیوار سبز

دسته بندی :پروژه های حرفه ای, انرژی معماری ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ آرشیتکت 2190

دیوار سبز با نما متفاوت است، که اغلب در هنگام بالا رفتن از دیوارهای بیرونی ساختمان ها و استفاده از آنها به عنوان تکیه گاه سازه دیده می شوند. در دیوارهای سبز، محیط رشد روی سطح یا ساختار دیوار است، در حالی که نماها ریشه در زمین دارند. علاوه بر این، سبزی نماها می تواند زمان زیادی طول بکشد تا به اندازه کافی رشد کند تا کل دیوار را بپوشاند، در حالی که دیوارهای سبز ممکن است از قبل رشد کرده باشند.

دیوارهای سبز هوشمند و فعال اغلب شبیه به دیوارهای سبز معمولی به نظر می رسند، اما به دلیل استفاده از هوش مصنوعی و فناوری، اهداف بیشتری را دنبال می کنند. ویژگی های یک دیوار زنده هوشمند را می توان خودکار و نظارت کرد و جلوه ها را افزایش داد.

علاوه بر مزایای بصری و بیوفیلیک تمام دیوارهای سبز، دیوارهای سبز هوشمند و فعال می توانند به لطف ترکیبی از گردش هوای پیشرفته، محیط رشد تخصصی و فناوری، تصفیه و رطوبت طبیعی هوا را داشته باشند.

گرین وال

دیوارهای سبز یکی از گرایش های کلیدی در معماری قرن بیست و یکم است، آنها ساختمان را نه تنها به دلیل ویژگی های کاربردی، بلکه به دلیل جلوه های معماری فریبنده منحصر به فرد می کنند و به تجربه زندگی می افزایند. کابل های فولادی ضد زنگ و شبکه های سیمی وب نت در دیوارهای سبز ساختمان ها و آسمان خراش های سبز در سراسر جهان مانند پارک OneCentral در سیدنی یا دیوار سبز در Sihlcity زوریخ استفاده شده است.

با این سیستم، سبز کردن ساختمان ها دیگر محدود به پروژه های گران قیمت در مقیاس بزرگ نیست. سبزی ساختمان با کابل های فولادی ضد زنگ و شبکه سیمی، گزینه ای برای خانه های کوچک یا سایر سازه های کوچکتر است. فولاد ضد زنگ به راحتی نصب می شود. و نگهداری ساده ای دارد.سرسبزی می تواند کل ساختمان یا فقط قسمت هایی از نما را بپوشاند.با کمک های مناسب می توان رشد گیاهان را هدایت کرد و در معماری ساختمان گنجاند.

محصولات مجموعه Green Solutions به طور کامل برای استفاده در داخل خانه سازگار شده اند.سبزشدن فضای داخلی مزایای متعددی را ارائه می دهند: آنها با فیلتر کردن ذرات و CO2 در ازای اکسیژن، آب و هوای داخل خانه را بهبود می بخشند، سر و صدا را کاهش می دهند و رنگ سبز الهام بخشی به داخل خانه می افزایند.

Green kit چیست؟

سیستم ترالیس GreenKit Jakob از قطعات فولادی ضد زنگ ساخته شده است، GreenKit فشرده، مقاوم در برابر آب و هوا و نصب آسان است. گیاهان CO2 را جذب می کنند، گرد و غبار و خاک را فیلتر می کنند، قرار گرفتن در معرض نویز را کاهش میدهند و در تابستان یک شکل طبیعی از خنک کننده ساختمان را فراهم می کنند. ایجاد سایه از طریق تبخیر آب باعث کاهش هزینه های تهویه مطبوع ساختمان می شود.علاوه بر این، سبز شدن نما از تابش UV، تگرگ، باران و باد محافظت می کند.  green kit  در واقع مجموعه کاملی از کابل ها، جداکننده ها و لوازم جانبی ساخته شده از فولاد ضد زنگ بسیار بادوام و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد شده است. GreenKit را می توان بر روی سطوح مختلف دیوار از جمله آجر، چوب و بتون نصب کرد. طول عمر گیاهان طولانی است و فضا برای رشد مناسب فراهم است.

کیفیت فوق‌العاده کابل‌های فولادی ضد زنگ و قطعات Greening Solution انعطاف‌پذیری آن‌ها است.همه قطعات با دقت طراحی شده‌اند تا کاملاً در کنار هم قرار بگیرند و امکانات خوبی برای ترکیب آنها فراهم شده است.

منبع : سایت archdaily

گالری تصاویر

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: