گودال دنج برای گفتگو با کسانی که دوستشان دارید

دسته بندی :معماری داخلی ۱۵ آذر ۱۴۰۰ آرشیتکت 1062

گودال گفتگو (conversation pit) یک سازه معمارانه است که در واقع بخشی فرورفته در یک فضای بزرگ است که در آن چند نشیمن قرار دارند. گاهی گودال گفتگو با عنوان اتاق نشیمن فرورفته نیز شناخته می‌شود. این نوع فضاها در بین دهه‌های 1950 تا 1970 در اروپا و آمریکای شمالی محبوبیت زیادی پیدا کردند و خانه‌های زیادی در سراسر این دو بخش از دنیا از چنین سازه جذاب و خلاقانه‌ای بهره بردند. این گودال‌های گفتگو هنوز هم طرفداران زیادی دارد.

ارو سارینن (Eero Saarinen) و الکساندر جیرارد (Alexander Girard)، که دومعمار با رویکردهای مدرنیستی هستند، از گودال گفتگو به عنوان عنصر اصلی خانه میلر (Miller House) که در سال 1958 در شهر کلمبوس در ایالت ایندیانا ساخته شد استفاده کردند. این گودال گفتگو جزء اولین گودال‌هایی بود که باعث شناخته شدن چنین سازه‌ای در دنیا شد. بعدها از یک گودال گفتگوی قرمز رنگ (که پس از چندین سال بازسازی شد) توسط سارینن در مرکز پرواز TWA در فرودگاه JFK در سال 1962 در شهر نیویورک استفاده شد.

به نظر می‌رسد در چند سال اخیر از گودال‌های گفتگو دوباره استقبال شده است و اکنون در بسیاری از خانه‌های لوکس و ویلاهای خاص در سراسر دنیا از این نوع عنصر معمارانه استفاده می‌شود. ما وب‌سایت‌های طراحی داخلی و دکوراسیون و هم‌چنین سایت‌های متعدد دیگری را زیر و رو کردیم و 21 گودال گفتگوی فوق‌العاده زیبا و منحصر‌به‌فرد را برای شما در این مطلب جمع‌آوری کردیم. امیدواریم از دیدن این زیبایی‌ها لذت ببرید و ایده های خوبی بگیرید.

گودال گفتگو با شومینه ای در وسط آن برای محوطه بیرونی می تواند بسیار کاربردی و زیبا باشد.

با گودال گفتگو یک فضا یا آپارتمان کوچک را نیز می توان استثنایی کرد.

گودال های گفتگو در وسط آب ها تجربه ای منحصر به فرد را فراهم می کند.


گودال گفتگو برای فضای نشیمن در کنار شومینه یا تماشای تلویزیون فضایی بسیار دنج و مناسب را فراهم می کند.

امتیاز دهید
آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: