فرودگاهی که خودش زیباترین جاذبه گردشگری است

دسته بندی :پروژه های معماری جهان ۱۲ آذر ۱۴۰۱ آرشیتکت 1771

فرودگاه جواهر چانگی یک مجتمع سرگرمی و تفریحی با مضمون طبیعت است که توسط فرودگاه چانگی سنگاپور احاطه شده و یکی از پایانه های مسافربری به آن متصل است. مرکز آن بلندترین آبشار سرپوشیده جهان، گرداب باران است که توسط یک محیط جنگلی پلکانی احاطه شده است.

جواهر شامل باغ‌ها، یک هتل، حدود 300 فروشگاه خرده‌فروشی و غذاخوری، و همچنین امکانات حمل و نقل هوایی برای تحویل سریع چمدان‌ها است. مساحت کل  آن 135700 متر مربع (1461000 فوت مربع) است که 10 طبقه را شامل می شود ، پنج سطح بالای زمین و پنج طبقه زیرزمین جاذبه‌های آن عبارتند از دره جنگل شیسیدو، یک باغ سرپوشیده با پنج طبقه، و پارک سایبان در بالاترین سطح که چشم اندازی فوق العاده دارد.

جواهر روزانه حدود 300000 بازدیدکننده دارد. در اکتبر 2019، شش ماه پس از افتتاح ، 50 میلیون بازدیدکننده داشت که از هدف اولیه خود برای کل سال فراتر رفت، این مجتمع و فرودگاه در چانگی، در انتهای شرقی سنگاپور، تقریباً 20 کیلومتر (12 مایل) شمال شرقی از مرکز شهر سنگاپور واقع شده است.

پروژه جواهر سنگاپور

پروژه جواهر سنگاپور یکی از سبزترین نقاط دنیا محسوب می شود

این چشم‌انداز سبز میزبان بزرگترین آبشار داخلی جهان بوده ضمن اینکه از نمای بیرونی به طور کامل با پنل‌های شیشه‌ای عظیم پوشیده شده است. پوشش کاملاً سبز داخلی جواهر، محیطی کاملاً پایدار برای آن به ارمغان آورده و علاوه بر این، وجود سایر عناصر طبیعی نظیر صخره‌های بزرگ، سبک طبیعت‌بارگی در آن را به حد نهایت رسانده است. مسیرهای پیاده‌ روی داخلی در زیر پوشش‌های گیاهی و در جوار آبشار بزرگ، حس قدم زدن در یک جنگل بارانی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

زمانی که معماران در حال طراحی این سازه بودند، ایده سبزترین نقطه دنیا را در سر می‌پروراندند که در رسیدن به این هدف نیز موفق بودند.

فرودگاه سنگاپور

این مجتمع توسط موشه سفدی (Moshe Safdie)، همان معماری که هتل چشمگیر و خارق‌العاده مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) را طراحی کرده است، طراحی شده است. جواهر بدنه‌ای از ترکیب فلز و شیشه دارد و داخل آن بسیار سرسبز طراحی شده است. این فضای چند کاره فقط یک مرکز خرید نیست. بلکه یک جاذبه سرسبز و شگفت انگیز و پیش نمایشی از بهترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های محلی منطقه است. در این مجتمع 112 رستوران و کافه، 200 فروشگاه، یک سینمای IMAX وجود دارد. علاوه بر اینها برخی خدمات ضروری فرودگاه نظیر برخی کانترهای چک این، خدمات نگهداری چمدان‌ها، و سالن استراحت اختصاصی نیز در این مرکز قرار گرفته است.

فرودگاه جواهر سنگاپور

اطراف آن یک فضای سرسبز شبیه به جنگل ساخته شده که به آن Shiseido Forest Valley گفته می‌شود. دو مسیر پیاده روی در میان این طبیعت ساختگی وجود دارد که بازدیدکنندگان را از میان گل‌های ارکیده، درختان نخل، و بیش از 60000 بوته و درختچه عبور می‌دهد. در 10 ژوئن سال 2019، یک پارک در طبقه بالای این مجتمع ساخته شد که با کفپوشی از شیشه و ارتفاع 75 فوت از زمین یکی از پرهیجان‌ترین جاذبه‌های این مجتمع محسوب می‌شد.

پروژه جواهر سنگاپور

 

 

در داخل این مجتمع یک آبشار مصنوعی به ارتفاع 131 فوت قرار گرفته است که بلندترین آبشار در فضای بسته جهان است که در هفت طبقه ساخته شده و در واقع از سقف این مجتمع به پایین سرازیر است.

علاوه بر اینها فضایی برای بازی بچه‌ها، جاذبه‌هایی زیبا که برای عکس‌های اینستاگرام مناسب بودند، یک ترامپولین بزرگ برای تفریح و سرسره‌هایی برای کودکانی با سنین پایین‌تر در این مجتمع راه اندازی شده است. ورود به پارک کانوپی که در آخرین طبقه این مجتمع قرار دارد و شامل تفریحات نامبرده می‌شود 5 دلار سنگاپور  است. هرچند ورود به هر جاذبه و تفریحگاه آن نیز مجزا است و بین 5 تا 14 دلار آمریکا متغیر است.

منبع سایت : هنر عمران، ساحل شنی

برای عضویت در خبرنامه و دریافت جدیدترین مقالات سایت فرم زیر را تکمیل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
آرشیتکت

  1. بازتاب هاپایداری با معماری سبز یا بیوفیلیک - آرشیتکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: